אגדת (חוות) סליפי הולו והעיירה וודסטוק בורמונט

אחד המראות האייקוניים של וורמונט היא חוות סליפי הולו. לא, אין לה שום קשר לאגדה המפורסמת על הפרש-בלי-ראש. אבל התמונה שלה בצבעי סתיו הופיעה בכל כך הרבה לוחות שנה ופוסטים באינסטגרם שהיא הפכה מפורסמת בזכות עצמה ותיירים נוהרים אליה כדי לצלם אותה. היא נמצאת ליד העיירה וודסטוק. לא, לא זו של הפסטיבל המפורסם. אבל עיירה ציורית ונעימה עם בתים ציוריים ופארקים ירוקים.

נסענו גם אנחנו לצלם את חוות סליפי הולו שנמצאת כשעה ועשרה נסיעה מסטואי. הכניסה לחווה אסורה, וניתן רק לצלם אותה מהכביש המוביל אליה ומהשער. שביל הגישה הצר היה עמוס במכוניות והאיזור היה מלא בתיירים שמצלמים עם טלפונים ועוברים רק-בטיפונת את השער עם השלט "שטח פרטי אין כניסה" כדי להצטלם עם החווה המפורסמת ובצלמים עם עדשות מפלצתיות וחצובות שניסו למצוא נקודות צילום הרחק מהתיירים.

החווה יפה מאד ואכן צילמתי כמה תמונות (לא נכנסתי לשטח הפרטי כדי להצטלם, ולא שלפתי את החצובה ואת עדשת הזום... ציינתי בפני בוריס שכמו שהוא יכול לראות, אני ממש לא מקרה קשה של משוגעי-צילום, רק שיתאר לעצמו שהיינו נתקעים שם שעות כשאני מתיישבת מאחורי חצובה לצילומים בלתי נגמרים!) והחווה אכן יפה וציורית מאד אבל... האמת? לא בטוחה שהיא היתה שווה את הנסיעה, ליד סטואי יש מראות ציוריים ויפים לא פחות. כנראה שהפרסום שלה הוא מה שמושך את ההמונים, שמפרסמים את התמונות משם, מה שמגדיל את הפרסום שלה, ומושך יותר מבקרים... בכל מקרה, היינו וצילמנו.

משם המשכנו לעיירה וודסטוק היפה והציורית, ולהליכה היומית שלנו - Faulkner Trail. המסלול יוצא מפארק באותו השם שנמצא ממש בתוך העיר, בין בתים יפים, וקשה למצוא לידו חניה. המסלול בן 3.5 מייל סה"כ (הלוך ושוב) והוא עולה לגבעה בזיגזגים גדולים ועליה מתונה מאד. רק בסוף, בקטע קטן מאד, יש עליה תלולה בין סלעים ומעקה מתכת שמקל על הטיפוס. מאד כדאי לעשות גם את החלק האחרון הזה, כי למעלה מעל העצים הנוף פתוח וניתן לראות מצד אחד את העיירה וודסטוק בין ההרים עם צבעי השלכת, וכשממשיכים במסלול קטן מסביב לגבעה מגיעים לנקודת תצפית נוספת יפה מאד.

לפני שחזרנו לסטואי עשינו סיבוב קטן וחזרנו לכביש הנופי מספר 100, לחלק דרומי יותר שלו שעובר בין כמה אגמים גדולים. אחד מהם הוא אקו לייק Echo Lake. נסענו לשם דרך כביש 100a שהיה בעצמו כביש נופי מקסים, כביש צר עם עצים בצבעי שלכת מצדדיו ונוף לגבעות מכוסות עצים בצבעי שלכת משני הצדדים. הגענו לאגם אקו לכמה צילומים לפני שפנינו צפונה חזרה לבקתה שלנו בסטואי.