לאורך דרך קנקמגוס בהרים הלבנים, ניו המפשיר

היום החלטנו על יום רגוע, בלי נסיעות ארוכות ובלי מאמץ גדול. לכן בחרנו לטייל לאורך דרך קנקמגוס בהרים הלבנים, הסמוכה למקום הלינה שלנו. אבל לפני כן תכננו לעלות בנסיעה להר וושינגטון עם השומר הזעפן הזכור מאתמול. מזג האוויר היה שמשי ויפה, אבל התחזית בישרה על עננים מאוחר יותר, ועננים וגשם בימים הקרובים, כך שזו נראתה הזדמנות טובה לעלות להר.

כשהגענו לכביש המטפס על ההר, התברר לנו שלמרות שיש מזג אוויר בהיר ויפה, על ההר, או חלקו לפחות, יושב ענן. החלטנו להתייעץ עם השומר ולבדוק מה קורה למעלה, והאם יעדו של הכביש המטפס נמצא בענן או מחוצה לו. לשמחתנו ניגש אלינו שומר אחר, לא הזעפן שנשאר בבוטקה. השומר שהגיע אלינו היה אדיב מאד וסיפר שהמקום שמגיעים אליו נמצא בתוך הענן, וכרגע אי אפשר לראות כלום, שאלתי אם אפשר לראות את הנוף מהדרך. הוא ענה שיש בדרך מקומות לעצור ולהנות מהנוף, אך גם עם עלולים להיות מכוסים בעננים ולא נראה מהם כלום. אחרי התייעצות החלטנו לוותר על הטיפוס ולנצל את הזמן בו מזג האוויר בהיר ויפה לטיולים. הודענו לשומר שדיבר איתנו שאנחנו מסתובבים ויוצאים.

כאן השומר הזעפן קלט אותנו ובהה בנו כלא מאמין - הפושעים חוזרים לזירת הפשע. הוא מיד שלף את הטלפון שלו וצילם אותנו, כנראה כדי שאם היום נצליח לבצע את זממנו ולהתפלח להר, יהיה לו איך לאתר אותנו. הוא אמר משהו שלא שמענו לשומר שדיבר אותנו, כנראה הזהיר אותו שיש לו עסק עם פושעים מועדים. הוא התבונן בנו במבט תמה ונבוך, מנסה לזהות בנו את הפושעים שהשומר השני דיבר עליהם, ואמר לנו שהפניה לצאת היא מיד אחרי הבוטקה של השומרים. אישרנו ששם נסתובב, נכנסנו פנימה, הסתובבנו הפעם במקום הנכון ויצאנו החוצה, כשהשומר הזעפן מסתכל עלינו בשביעות רצון: הוא הצליח למנוע מפושעים מועדים לבצע את זממם. הוא עשה את היומית שלו.

מכאן המשכנו לתחנה הראשונה שלנו, מפלי סבדי. תוכנת הניווט כיוונה אותנו דרך כביש Bear Notch Road. תכננו לנסוע בדרך הנופית קנקמגוס, אבל מאחר וממילא נחזור משם, החלטנו לנסוע לפי הצעת תוכנת הניווט. איזה מזל! זו היתה דרך יפהפיה בפני עצמה.

במפלי סבדי Sabbaday היה עומס גדול והיינו צריכים להמתין מעט עד שיתפנה מקום חניה. שוב היה משעשע להשוות את העומס למסלול היפהפה שעשינו אתמול כשהוא כולו שלנו ללא אף מטייל נוסף. יש אתרים שמרכזים אליהם המוני תיירים, והאתרים לאורך דרך קנקמגוס הם כאלה. החנינו את הרכב לבסוף, שילמנו את הרשיון לבקר שם בעמדה לתשלום עצמי, שתקף לכל האתרים לאורך הדרך. התשלום הוא 5$ יום. כדאי להכין מראש כסף קטן. התחלנו לצעוד לאורך המסלול הקצר בן 0.35 מייל לאורך הנהר עד המפלים. זו הליכה קלה ונעימה מאד, רק צפופה מעט. רצף המפלים יפה ומרשים מאד ומסלול צף עולה לאורכם ומאפשר לצפות בהם מזוויות שונות.

התחלנו לנסוע מזרחה לאורך הדרך, וגם הדרך הזו התגלתה כדרך נופית יפה ומרשימה מאד.

התחנה הבאה היתה נקודת התצפית על מפלי סוויפט Lower Swift Falls. גם שם היה עמוס אבל מצאנו חניה. במקום יש איזור פיקניק גדול ויפה ומסלול קצרצר לאורך הנהר עד מרפסת תצפית למפלים נמוכים, יותר אשדות ממפלים. הנהר יפה מאד עם חלוקי נחל גדולים וצבעי שלכת על גדותיו.

המשכנו מזרחה לאורך הדרך היפה לתחנה האחרונה שלנו להיום, הגשר המקורה של אלבני. הגשרים המקורים הם אחת האטרקציות של האיזור. כאן היה קל יותר למצוא חניה בלי להמתין למקום פנוי אבל הגשר המקורה היה עמוס מאד באנשים שצילמו אותו, הצטלמו איתו, ועברו בו הלוך ושוב, למרות שיש בו מכוניות שנוסעות לאט ובזהירות בין כל התיירים. צילמנו את הגשר, ואת נהר הסוויפט שהוא עובר מעליו, וחצינו אותו לצד השני.

מכאן מתחיל מסלול שמגיע בסופו של דבר למפלי סוויפט. החלטנו לעשות את חלקו הראשון של המסלול, חלק קל ורגוע לאורך הנהר שעובר בדרך רחבה ונוחה להליכה. ברגע שהתחלנו את המסלול היינו לבד לגמרי, כל ההמון נשאר מאחור ליד הגשר.

מדי פעם ירדתי לגדת הנהר לצלם, למשל כאשר ראיתי על הצוק שממול יער בצבעי שלכת בצורת לב.

לאחר מכן המסלול מתרחק מעט מהנהר ונכנס ל"מנהרה" יפה של צבעי שלכת.

לאחר שהתקדמנו עוד מעט במסלול החלטנו שמספיק להיום וחזרנו על עקבותינו.