איזור אגמי האצבעות במדינת ניו יורק: ווטקינס גלן, מפלי טוגאנוק

איזור אגמי האצבעות בצפון מדינת ניו יורק נקרא על שם אגמים ארוכים וצרים המשתרעים מצפון לדרום, ונראים כמו אצבעות כף יד. זה איזור יפהפה עם גבעות ירוקות בין האגמים, מספר רב של יקבים המציעים טעימת יינות, ופארקים עם קניונים ומפלים. ביקרנו בשניים מהם, ווטקינס גלן ומפלי טוגאנוק.

בפארק ווטקינס גלן יש נקיק סלעי עמוק שבתוכו זורם נחל העובר דרך מספר מפלים יפים. מסלול אחד עובר בתוך הנקיק עצמו, גורג' טרייל, אך אסור לטייל בו עם כלבים - עוד מקום שלא יודע להעריך חובבי טבע אמיתיים. יש שני מסלולים בשולי הצוקים משני צידי הנקיק, המסלול האינדיאני בגדה הצפונית והמסלול של הגדה הדרומית (שנקרא פשוט South Rim). באתר המסלולים אולטרייל המסלול הדרומי קיבל את הדרוג הגבוה יותר, ובו בחרנו. הכניסה לפארק יפה ומרשימה מאד, אבל קצת מבלבלת. הכניסה לגורג' טרייל היתה חסומה, והכניסה אליו היתה דרך האינדיאן טרייל, שעולה במדרגות ליד הכניסה הראשית לפארק. ואת הכניסה למסלול הגדה הדרומית שרצינו לעשות לא ראינו כלל. בסופו של דבר התברר שהמסלול לא מתחיל בכניסה לפארק, אלא דרומית ממנה, וכדי להגיע ברגל צריך ללכת בשולי כביש צר מאד, מה שבעייתי במיוחד כשקראוונים רחבים עוברים בו. לא כל כך מומלץ. בכל מקרה הגענו לתחילת המסלול והתחלנו לטפס על הגדה. החלק הזה לא עובר ליד שפת הערוץ ולמרות שזה מסלול נעים בתוך היער, לא רואים ממנו נוף. לכן כשהגענו לגשר הראשון שחוצה את הערוץ החלטנו לעבור למסלול האינדיאני בגדה הצפונית. מהגשר היה נוף נפלא של הכניסה לפארק. אחרי שעברנו את הגשר קצת התברברנו ולא ברור איך (אני חושבת שנינה הובילה אותנו) מצאנו את עצמנו בתוך הגורג' טרייל. כשהגענו למפל הגדול ריינג'רית חביבה העירה לנו שעלינו לצאת מהגורג' טרייל כי הוא לא מיועד לכלבים, אך הסכימה שנצלם קודם את המפל שלא ניתן לראות מהאינדיאן טרייל. בעזרת ההסברים שלה הצלחנו להגיע לאינדיאן טרייל, שממנו יש נוף יפה של הערוץ עצמו והנחל עם המפלים. לפי החלק שעשינו, האינדיאן טרייל הרבה יותר יפה מהגדה הדרומית. והגורג' טרייל אכן הכי יפה, ואלה שמטיילים ללא כלבים, לבי לבי להם, הם יכולים להתנחם בהליכה בתוך הערוץ עצמו.

משם המשכנו למפלי טוגאנוק. גם כאן יש ערוץ עמוק ובו זורם נחל העובר בין מספר מפלונים קטנים ומפל אחד גדול ומרשים. כאן הערוץ הרבה יותר רחב. המסלול העובר בתוך הנקיק לאורך הנחל נקרא גם כאן הגורג' טרייל והפעם אין בעיה לטייל בו עם כלבים, אז זה המסלול שעשינו. המסלול הוא רחב ומישורי ועובר ביער במקביל לערוץ שבו זורם הנחל. ניתן להתקרב מדי פעם לנחל עצמו ולהנות מהמפלונים הקטנים בין המדרגות שיוצר הערוץ. היו מטיילים שהלכו בתוך הערוץ עצמו, משום שלרוב המים זורמים רק בחלק קטן ממנו וניתן ללכת בלי בעיה בחלקים היבשים יותר. בסוף מסלול בן פחות ממייל מגיעים לנקודת תצפית על המפל הגבוה והמרשים.