האדירונדק, או: מי כאן הזמין צבעי שלכת?

 שמורת הטבע אדירונדק נמצאת בצפון מזרח מדינת ניו יורק, ובה נישאים הרי האדירונדק המיוערים, בינות לנחלים, מפלים ואגמים. עברנו בה בדיוק כשצבעי השלכת היו בשיאם, וסוף סוף יכולנו להנות מהם. נסענו מאיתקה לורמונט דרך הכביש הנופי החוצה את שמורת האדירונדק ממערב למזרח, ושמו Olympic Byway. השלכת מתקדמת ממערב למזרח ומצפון לדרום, כך שהרי האדירונדק הם נקודת התחלה מצויינת כדי להתחיל טיול צבעי שלכת. הגשם הסוחף שירד מנע מאיתנו לעשות מסלולי הליכה, אך לא הפריע לנו להנות מצבעי השלכת המרהיבים שצבעו את הגבעות וההרים בצדי הדרך בגווני זהוב ואדום שהשתלבו בירוק של ירוקי העד, ולעצור בנקודות נוף יפות, ליד אגמים ונחלים, ולהסתכן בגיחה לגשם כדי לצלם. 











אגם יפה במיוחד הוא אגם סרנק Saranac, שבו נתקלנו במראה הקסום הבא:



ללייק פלסיד הגענו מאוחר בערב. כבר לא ראו בבירור את הנוף, יכולנו רק לראות את מירור לייק שנשקף מהמלון. יש מסלול שמקיף אותו, אבל חוץ מזה שירד גשם כבר היה מאוחר. שמחנו לגלות שהאגם נשקף מהחדר שלנו במלון, וחיכיתי לבוקר כדי לראות אותו באור.

למחרת בבוקר כשהתעוררתי בוריס אמר לי שהוא ממליץ לי בחום לקחת מצלמה ולצאת למגרש החניה. תהיתי למה למגרש החניה ולא למשטח הדשא שמחוץ לחדר שצופה למירור לייק, והתכוונתי לשאול כשאני מצביעה לכיוון האגם: "יותר יפה מזה?" אבל תוך כדי דיבור הפניתי את המבט לכיוון החלון, ומה שיצא לי זה "יותר יפה מ- וואו!", כי זה מה שנשקף מהחלון:


כן, התעקש, בוריס, "יותר יפה מוואו". אז לקחתי את המצלמה ויצאתי למגרש החניה של המלון, ואכן - יותר יפה מוואו. זה בדיוק מה שראיתי בדמיוני כשפינטזתי על  טיול שלכת בניו אינגלנד (למרות שטכנית עדיין לא הגענו לניו אינגלנד): גבעות מאופק לאופק מכוסות כולן בצבעים הבוערים של השלכת, זהוב ואדום בין הירוק.




לאחר שסיימתי להתלהב ולצלם התארגנו ויצאנו להליכת צבעי השלכת הראשונה שלנו, Cobble Lookout. טיפוס מתון של כמייל וחצי לנקודת תצפית. ההליכה היתה קסומה, ביער שטובל בצבעי השלכת גם על העצים וגם על הקרקע. 







כשיצאנו מהיער לנקודת התצפית, התברר לנו שאנחנו נמצאים בתוך ענן, והדבר היחיד שאפשר לתצפת עליו זה... צמר גפן לבן שעוטף אותנו מכל הכיוונים. נותר רק להנות מהמראה המכושף של העצים עם צבעי השלכת בערפל, לפני שירדנו בחזרה והמשכנו בנסיעה לכיוון ורמונט.



Comments

Post a Comment